GANDURI EFEMERE
Vrei să reacționezi la acest mesaj? Creați un cont în câteva clicuri sau conectați-vă pentru a continua.

SARBATORILE LA ROMANI

Pagina 6 din 13 Înapoi  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Urmatorul

In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  pitulicea Dum 28 Mar - 12:19

Rezumarea primului mesaj :

FLORIILE
Sarbatoare cunoscuta si sub denumirea de Duminica Floriilor sau Duminica Stalpilor.
Floriile se serbeaza cu o saptamana inainte de Paste si simbolizeaza Intrarea Domnului in Ierusalim, iar pentru toti credinciosii, incepand cu acesta data pana la Paste, incepe Saptamana Patimilor.
Aceasta sarbatoare poarta numele de Florii, deoarece Iisus Hristos a fost intampinat in Ierusalim cu flori si cu ramuri de finic si de maslin.
Credinciosii duc simbolic la biserica ramuri de salcie si flori pentru a le sfinti, deoarece incepand cu acesta zi toate florile si toti pomii incep sa infloreasca.
La slujba de Florii, toti slujitorii bisericii tin in maini alaturi de aceste flori si crengi de salcie si o lumanare aprinsa ca simbol al biruintei vietii importiva mortii.
- Se spune ca asa cum va fi ziua de Florii asa va fi si ziua de Paste.
- Fetele, pentru a-si visa ursitul, pun seara sub perna busuioc sfintit.
- Pentru a ne apara de boli e bine ca atunci cand se va face baie, in apa sa se puna si cateva flori sfintite.
- Nu este bine ca in ziua de Florii sa se spele pe cap, pentru a nu albii.
- In aceasta perioada infloresc urzicile, si nu mai sunt bune de mancat.
- Cei care se impartasesc in Duminica Floriilor li se vor indepli dorintele.


Sursa: http://www.topfeminin.ro/monden/eveniment/floriile
pitulicea
pitulicea
6
6


Sus In jos


SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  Vizitator Lun 25 Mar - 12:47

Buna Vestire


Mareste imaginea.
Buna Vestire (sau Blagovestenia, cum se mai numeste in popor, cu vechiul termen slavonesc) e o sarbatoare cu data fixa (25 martie), de la care incepe sa curga perioada de 9 luni - pana la Craciun - cat Maria L-a purtat in pantece pe Iisus. Fecioara din Nazaret, crescuta in Templu pana la 15 ani si apoi data in tutela dreptului Iosif (caci parintii ei murisera intre timp), a fost aleasa de Dumnezeu si a primit instiintare prin Arhanghelul Gavriil: “Bucura-te, ceea ce esti plina de har! Domnul este cu tine. Binecuvantata esti tu intre femei... Si iata, vei lua in pantece si vei naste fiu, si vei chema numele lui Iisus. Acesta va fi mare si Fiul Celui Preainalt se va chema...” (Luca 1, 28-32). Iar Fecioara, cutremurandu-se in sufletul ei, s-a smerit voii lui Dumnezeu, zicand: "Iata roaba Domnului! Fie mie dupa cuvantul tau!" (Luca 1, 38). Si Arhanghelul l-a vestit in vis si pe Iosif (tutorele si logodnicul Mariei, care nu se atinsese de ea, ci o avea doar in grija) de zamislirea si nasterea cea minunata: "Iosife, fiul lui David, nu te teme a lua pe Maria, logodnica ta, ca ce s-a zamislit intr-insa este de la Duhul Sfant...” (Matei 1, 20).

Pe 26 martie, imediat dupa Buna Vestire, e sarbatorit Soborul Sf. Arhanghel Gavriil, crainicul lui Dumnezeu. Arhanghelii, cum le-o spune si denumirea de origine greceasca, sunt "ingeri intaistatatori". Echivaland termenul grecesc, traditia romaneasca ii numeste si Voievozi. Conform traditiei evreiesti, ei sunt in numar de 7, dar in Biblie nu sunt nominalizati decat 3 (Mihail, Gavriil si Rafail).
Anonymous
Vizitator
Vizitator


Sus In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  Vizitator Lun 25 Mar - 12:48

Buna Vestire


Buna Vestire (sau Blagovestenia, cum se mai numeste in popor, cu vechiul termen slavonesc) e o sarbatoare cu data fixa (25 martie), de la care incepe sa curga perioada de 9 luni - pana la Craciun - cat Maria L-a purtat in pantece pe Iisus. Fecioara din Nazaret, crescuta in Templu pana la 15 ani si apoi data in tutela dreptului Iosif (caci parintii ei murisera intre timp), a fost aleasa de Dumnezeu si a primit instiintare prin Arhanghelul Gavriil: “Bucura-te, ceea ce esti plina de har! Domnul este cu tine. Binecuvantata esti tu intre femei... Si iata, vei lua in pantece si vei naste fiu, si vei chema numele lui Iisus. Acesta va fi mare si Fiul Celui Preainalt se va chema...” (Luca 1, 28-32). Iar Fecioara, cutremurandu-se in sufletul ei, s-a smerit voii lui Dumnezeu, zicand: "Iata roaba Domnului! Fie mie dupa cuvantul tau!" (Luca 1, 38). Si Arhanghelul l-a vestit in vis si pe Iosif (tutorele si logodnicul Mariei, care nu se atinsese de ea, ci o avea doar in grija) de zamislirea si nasterea cea minunata: "Iosife, fiul lui David, nu te teme a lua pe Maria, logodnica ta, ca ce s-a zamislit intr-insa este de la Duhul Sfant...” (Matei 1, 20).

Pe 26 martie, imediat dupa Buna Vestire, e sarbatorit Soborul Sf. Arhanghel Gavriil, crainicul lui Dumnezeu. Arhanghelii, cum le-o spune si denumirea de origine greceasca, sunt "ingeri intaistatatori". Echivaland termenul grecesc, traditia romaneasca ii numeste si Voievozi. Conform traditiei evreiesti, ei sunt in numar de 7, dar in Biblie nu sunt nominalizati decat 3 (Mihail, Gavriil si Rafail).
Anonymous
Vizitator
Vizitator


Sus In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  RALUCA Mar 23 Apr - 9:47

23 . 4 Sfantul Gheorghe (San-Georgiu)

Primavara, anotimpul gingasiei si al florilor, prin puterea luminii si caldurii soarelui, toate renasc la viata : crângurile înverzesc, pomii se umplu de floare, pasarile îsi construiesc cuiburile, iar noi, oamenii, ne bucuram ca unii ce traim în mijlocul naturii rechemate la viata
Deci, primavara se face din ce in ce mai simtita pe meleagurile noastre. Copiii adulmeca venirea ei cu cate-o moneda legata de camasuta la piept sau cu mici cantari in asteptarea cucului pe ram.
Luna aprilie reprezinta o etapa noua de primavera, cand Sf.Gheorghe 'bate cu ghiciusca de foc padurea s-o infrunzeasca,aduna norii si-i scutura' ca sa dea umezeala pamantului. Asemeni Bobotezei si Sanzienilor in ziua de Sf. Gheorghe ,( dupa noaptea in care s-au dezlantuit fortele raului si in care puterea energiilor sacre putea sa-I contamineze neplacut pe oameni), se impune stropitul oamenilor, animalelor si al obiectelor de gospodarie.
Sfantul Gheorghe este una din cele mai mari sarbatori ale romanilor. Ea pastreaza elemente stravechi, anterioare crestinismului, din care nu se pastreaza decat amintirea unui sfant razboinic, care a omorat balaurul ce ameninta lumea. Cu toate acestea istoria vietii sale este foarte putin cunoscuta si multe legende avandu-l ca erou, au aparut de-a lungul timpului.
El este sarbatorit atat de Biserica Ortodoxa cat si de cea Romano Catolica (fiind totodata patronul Angliei), imaginea sa fiind intotdeauna asociata cu vitejia nemarginita si credinta in biserica crestina pana la sacrificiu suprem.

Traditii si obiceiuri de Sfantul Gheorghe
• Se aleg ciobanii carora li se dau in primire oile pana la sarbatoarea Sf. Dumitru (26 octombrie);
• Pentru a fi sanatosi tot anul, dis de dimineata, inainte sa rasara soarele, oamenii se scalda intr-o apa curgatoare. Fetele seamana busuioc si tin semintele in gura, pentru a creste si a mirosi frumos;
• Gunoiul din aceasta zi este asezat la radacina pomilor, pentru ca acestia sa rodeasca.
• Daca e roua multa sau ceata in aceasta zi, anul va fi imbelsugat.
• In aceasta zi feciorii tipa (arunca) in apa pe cel ce a iesit mai intai cu plugul in primavera aceea;
• In Bucovina, fetele se uitau in noaptea de ajun intr-un vas cu apa pentru a-si vedea in reflexe ursitul.
• Pâna la rasaritul soarelui fetele, plecau sa culeaga roua de pe câmp, pe care o pastrau peste an pentru a trata diverse boli. Tot atunci se practica si curatitul de farmece.
• Dar cea mai interesanta practica era aceea a focului viu. Acesta se obtinea intr-un loc ferit din padure. Doi veri primari frecau doua lemne uscate, pâna când se infierbântau si incepeau sa arda. Acest foc magic se pastra sa nu se stinga tot anul. El avea o mare putere vindecatoare daca se facea lânga doi brazi gemeni. Apa fiarta la focul viu, tamaduia apoi tot felul de boli ale oamenilor si animalelor. Mai ales bolile de piele de origine magica se vindecau cu focul viu.
• Se rupe o crenguta cand vedem primul cuc cantand sa ne dea bunastare, sau ne agatam martisor la piept sa ne poarte noroc si incepem sa asteptam primul curcubeu cu senzatia reintineririi.
RALUCA
RALUCA
6
6


Sus In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  pitulicea Mar 23 Apr - 9:58

In Bucovina, fetele se uitau in noaptea de ajun intr-un vas cu apa pentru a-si vedea in reflexe ursitul.
Daca stiam, ma uitam si eu Smile
pitulicea
pitulicea
6
6


Sus In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  Queensland Mar 23 Apr - 10:04

Io l-am vazut odata si de-atunci sparg orice ulcior, orice stacana Laughing Sau ar fi trebuit sa-mi scot ochii?! Laughing
Queensland
Queensland
6
6


Sus In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  pitulicea Mar 23 Apr - 10:12

Laughing Laughing Chiar l-ai vazut? Surprised Mie mi se pare ca astea-s doar scorneli.
pitulicea
pitulicea
6
6


Sus In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  atat de simplu Mar 23 Apr - 11:39

Eu sunt din Bucovina, dar nu m-am uitat niciodata intr-un vas cu apa dupa ursit.Nici nu stiam de asta. Laughing Chiar daca as fi stiut, tot aia ar fi fost. Laughing
atat de simplu
atat de simplu
6
6


Sus In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  aproape aievea Vin 26 Apr - 23:09

valeu!!!!!!!!!am citiit ca daca dormi in ziua de sfantul Gheorghe dormi tot anul./....n-am crezut(de fapt nu cred nici acum)insa...de 3 zile dorm intr-una....)))))))))))))in fiecare dupamasa cate 3 ore....si-au trecut doar 3 zile de la sf gheorge..(zi in care am dormit:))

aproape aievea
2
2


Sus In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  Vizitator Vin 10 Mai - 11:20

In fiecare an, in prima vineri dupa Pasti, Biserica Ortodoxa sarbatoreste Izvorul Tamaduirii. Este un praznic inchinat Maicii Domnului, menit sa arate rolul Fecioarei Maria in lucrarea mantuirii oamenilor. Numele de Izvorul Tamaduirii aminteste de o serie de minuni savarsite la un izvor aflat in apropierea Constantinopolului.

Potrivit traditiei, Leon cel Mare, cu putin timp inainte de a ajunge imparat, se plimba printr-o padure din apropierea Constantinopolului. Intalneste un batran orb care ii cere sa-i dea apa si sa-l duca in cetate. Leon va cauta in apropiere un izvor, dar nu va gasi.

La un moment dat, a auzit-o pe Maica Domnului spunandu-i: "Nu este nevoie sa te ostenesti, caci apa este aproape! Patrunde, Leone, mai adanc in aceasta padure si luand cu mainile apa tulbure potoleste setea orbului si apoi unge cu ea ochii lui cei intunecati". Leon va face ascultare si astfel, va gasi un izvor din care ii va da orbului sa bea. Ii va spala fata cu aceasta apa, iar orbul va incepe sa vada.

Dupa ce a ajuns imparat, Leon a construit langa acel izvor o biserica. Mai tarziu, imparatul Justinian (527-565), care suferea de o boala grea, s-a vindecat dupa ce a baut apa din acest izvor. Ca semn de multumire a construit o biserica si mai mare. Aceasta biserica a fost distrusa de turci in anul 1453.

De-a lungul timpului, apa acestui izvor a vindecat multe boli si a tamaduit diferite rani si suferinte.
Anonymous
Vizitator
Vizitator


Sus In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  Vizitator Lun 13 Mai - 14:22

În credinţa populară, în lunea după Duminica Tomei se sărbătoreşte Paştele Blajinilor. În folclor, Blajinii mai sunt cunoscuţi şi sub numele de Rohmani. Se zice că trăiesc cu femeile lor numai 30 de zile pe an, în vederea procreaţiei, că sunt incapabili de a face rău şi s-ar afla dincolo de lumea văzută, “pe unde se varsă Apa Sâmbetei, în delta ei, pe Ostroavele Albe”.
Legendele vorbesc despre “poporul misterios, care trăieşte într-o altă lume” şi despre fericiţii oameni blonzi, socotiţi, genealogic, urmaşii lui Set - al treilea fiu al lui Adam şi al Evei.
Conform tradiţiei populare, preocupările Blajinilor sunt postul şi rugăciunile pentru cei vii. Deşi sunt virtuoşi, nu ştiu cum să calculeze data Sfintelor Paşti, oamenii fiind cei care le vestesc Blajinilor că a venit Paştele prin intermediul apei, aruncând pe ea coji de ouă roşii.
În Bucovina se spune că "Blajinii sunt jumătatea de sus om, iar jumătatea de jos peşte şi trăiesc într-un pârâu; femeile şi fetele lor cântă foarte frumos, încât răsuna văile de cântecele lor melodioase". Unde se păstrează tradiţia, oamenii merg în această zi la cimitire, dând de pomană ouă roşii, pască şi cozonac şi punând flori pe morminte.
Există şi credinţa că Blajinii provin din copii nebotezaţi, morţi imediat după naştere. Alteori sunt priviţi ca fiind “cei care susţin stâlpii pământului, iar fără ei lumea s-ar scufunda în haos”. În alte legende, Blajinii sunt identificaţi cu urmaşii celor care n-au mai reuşit să traverseze marea, atunci când Moise a eliberat poporul evreu din robia egipteană, despărţind apele. “Aceştia au rămas pe o insula foarte aproape de Rai, pe unde trece Apa Sâmbetei” (există şi varianta “locuiesc goi, pe o insulă, printre livezi”).
Credinţa populară mai spune că Dumnezeu a creat mai întâi uriaşii. Pentru că se războiau între ei, Dumnezeu i-a lăsat să piară şi i-a creat pe Blajini. Aceştia fiind prea mici, au fost mutaţi pe lumea cealaltă şi apoi l-a făcut pe om.
Potrivit cercetătorilor, numele de Rohmani vine din limba tracă, de la supranumele Zeind-Roymenos (Sfântul Luminos) dat Cavalerului Trac, o zeitate prezentă în antichitatea dobrogeană, oltenească şi transilvană. Despre Blajini se mai spune că stăpânesc forţele văzduhului, dar că din cauza răutăţii şi invidiei oamenilor legăturile directe au fost rupte.
Unelte magice
Singurii care fac legătura dintre oameni şi Blajini ar fi solomonarii- iniţiaţi care pot controla vremea, poruncind furtunilor. Potrivit tradiţiei populare, solomonarii ar trăi în zone pustii, în special în preajma munţilor.Au cartea lor de vrăji, prin care stăpânesc forţele nevăzute din vazduh.

În vremuri grele pentru popor, ei coboară din înaltul munţilor şi străbat satele, cerşind de mâncare, pentru a verifica bunătatea oamenilor în vremuri de restrişte. Dacă nu primesc de pomană se folosesc de vrăji pentru a chema grindina şi furtuna, lăsându-i pe oameni săraci lipiţi.

Pomenirea morţilor
Sărbătoarea numită la ruşi “Пасха блаженных” a dat în româneşte numele de „Paştele blajinilor” care s-ar putea traduce cu „Paştile celor fericiţi”. Tipicul bisericesc interzice pomenirea morţilor în toată Săptămâna Luminată, inclusiv în Duminica Tomei, prima de după Paşti. De aceea, a fost obligatoriu ca această zi de pomenire a morţilor să fie mutată cel mai devreme posibil, această zi fiind luni, în săptămâna care urmează după Săptămâna Luminată, fiind totodată şi a 9-a zi de la Paşti.

Ruşii, puternic influenţaţi de spiritualitatea monahală, au mutat această zi abia marţi, pentru că mulţi postesc în ziua de luni (pe lângă miercuri şi vineri). Conform teologie.net, “Paştele blajinilor” e ţinut mai ales de Biserica Rusă (inclusiv Basarabia), în regiuni din Moldova din dreapta Prutului sau din Maramureş, sărbătoarea fiind un obicei local.



Anonymous
Vizitator
Vizitator


Sus In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  Vizitator Lun 20 Mai - 9:18

Primul Conciliu de la Niceea
Primul conciliu de la Niceea (astăzi İznik, în Turcia) a fost primul conciliu ecumenic. S-a desfășurat în anul 325.
La acest prim conciliu (sinod) ecumenic, convocat de împăratul Constantin cel Mare au participat după unele mărturii 200, după altele 318 episcopi din tot ținutul creștin, mai puțin de la iudeii creștini și de la Biserica Mar Thoma. Sinodul a discutat problemele ridicate de Arius din Alexandria. Acesta susținea că Isus din Nazaret nu ar fi fiul lui Dumnezeu născut din veșnicie, ci doar o creatură a Tatălui care în singurătatea lui l-ar fi creat pe Iisus și l-ar fi înfiat. Discuția centrală a acestui sinod se poartă în jurul termenului de "homoousios" (cosubstanțial, de aceeași ființă). Arius propunea formula "homiousios" (de ființă asemănătoare), în sensul că Iisus ar fi primit o ființă asemănătoare Tatălui și nicidecum aceeași ființă. De asemenea, doctrina ariană susține că: «a fost o vreme când Fiul nu exista », adică Fiul ar fi fost o creatură superioară, dar totuși doar o creatură.» Exact acest lucru e lămurit de sinodul I de la Niceea: Isus Christos este «de o ființă» (homoousious) cu Tatăl». Fiul este «născut, iar nu făcut». Primele opt articole ale simbolului niceno-constantinopolitan reprezintă formula dogmatică adoptată de acest sinod. Din punct de vedere ecumenic "Credo"-ul (Crezul) de la Niceea a afirmat în contra ereticilor arianiști pentru prima dată la nivelul întregului Imperiu Roman necesitatea recunoașterii Sfintei Trinități (Dumnezeu, Isus Christos și Duhul/Spiritul Sfânt) ca piatră de temelie a religiei Imperiului, Orthodoxismul catolic. Arianismul, era potrivnic acestei dogme și era adoptat de triburile germanice ce intrau în contact cu civilizația romană. El va supraviețui încă multe secole in mijlocul lor, chiar si în perioada așa ziselor "Regate Germanice". A fost unul din motivele ce-i determinau pe unii catolici din Roma anilor 500 sa-i denumească pe arianiști "barbari". Ar mai trebui aici precizat ca abia sub Theodosiu(s)-I în 380 la Tessalonic și 381 la Constantinopol se va legaliza imperial (ecumenic) Orthodoxia Catolică. Theodosius va da în acest sens, în anul 380, Edictul "De fide catholica" ca semn al sprijinului imperial pentru Orthodoxie
Sursa - Wikipedia
Anonymous
Vizitator
Vizitator


Sus In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  Vizitator Mar 21 Mai - 11:21

Biserica Ortodoxa ii praznuieste pe 21 mai pe Sfintii Imparati Constantin si mama sa, Elena. Constantin cel Mare s-a nascut in orasul Naissus (Nis, Serbia) in jurul anului 274. A devenit suveran al intregului Imperiu Roman dupa invingerea lui Maxentiu si a lui Liciniu. Potrivit marturiilor lui Eusebiu si Lactantiu, in ajunul luptei cu Maxentiu, Constantin a vazut pe cer ziua, in amiaza mare, o cruce luminoasa deasupra soarelui cu inscriptia: "in hoc signo vinces" (prin acest semn vei birui).

Noaptea, in timpul somnului, i se descopera Hristos, cerandu-i sa puna semnul sfintei cruci pe steagurile soldatilor. Dand ascultare poruncii primite in vis, iese biruitor in lupta cu Maxentiu. Pe Arcul de Triumf al lui Constantin, care se pastreaza la Roma, se afla inscriptia: "instinctu divinitatis" = "prin inspiratie divina", ce descopera cum a fost castigata victoria asupra lui Maxentiu.

Cea mai insemnata realizare a imparatului Constantin a fost Edictul de la Milano (313), prin care crestinismul ajunge sa fie recunoscut de stat. Insa, el va deveni religie de stat in timpul lui Teodosie cel Mare (379-395).

Dupa edictul din 313, imparatul scuteste Biserica de impozite, ii acorda dreptul de a primi donatii si le da episcopilor dreptul sa judece pe cei ce nu doreau sa fie judecati dupa legile statului. Va inlatura din legile penale pedepsele contrare spiritului crestinismului, precum: rastignirea, zdrobirea picioarelor, stigmatizarea (arderea cu fierul rosu).

Imparatul Constantin a convocat primul Sinod ecumenic la Niceea (325), unde dupa lungi dezbateri, invatatura lui Arie a fost condamnata si s-a adoptat formula ca Fiul lui Dumnezeu este de o fiinta cu Tatal si deci, din veci cu El. La sinod au fost alcatuite si primele 7 articole ale Simbolului de credinta (Crezul), a fost fixata data Pastilor (prima duminica dupa luna plina, dupa echinoctiul de primavara) si s-au dat 20 de canoane referitoare la disciplina bisericeasca.

Sfantul Constantin cel Mare a fost botezat pe patul de moarte de catre episcopul Eusebiu de Nicomidia. A murit la scurt timp (337) in Nicomidia si a fost inmormantat in biserica Sfintii Apostoli din Constantinopol, ctitorita de el.

Imparateasa Elena

Flavia Iulia Helena s-a nascut in provincia Bitinia. In anul 293, generalul roman Constantiu Chlorus, la indemnul imparatului Diocletian, divorteaza de imparateasa Elena. Aceasta nu se recasatoreste, ci traieste departe de atentia publica, dar aproape de fiul sau. A reusit sa descopere pe dealul Golgotei crucea pe care a fost rastignit Hristos. Potrivit traditiei, in urma sapaturilor s-au gasit trei cruci. Pentru a se identifica crucea pe care a fost rastignit Hristos, au atins cele trei cruci de un mort. Acesta a inviat in momentul in care a fost atins de Crucea Domnului. Pe 14 septembrie 326, episcopul Macarie I al Ierusalimului a luat crucea si a inaltat-o in fata multimii. Ziua de 14 septembrie a devenit sarbatoarea Inaltarii Sfintei Cruci in calendarul crestin.

Imparateasa Elena a zidit Biserica Sfantului Mormant, Biserica din Bethleem, pe cea din Nazaret si multe alte sfinte locasuri.
Anonymous
Vizitator
Vizitator


Sus In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  pitulicea Sam 8 Iun - 8:20

Sarbatori, traditii si obiceiuri romano - catolice pe 8 iunie

Sfantul Medard, Episcop
Sfantul Medardus sau Medard, a trait intre anii 470 si 560, si a fost episcop de Vermandois, Noyon, si Tournai, in Franta, remarcandu-se ca predicator si misionar. Intrucat era patron al fermierilor si al vremii, a jucat un rol asemanator in superstitiile meteorologice cu cel avut de Sfantul Swithin in Anglia. In Belgia este cunoscut drept sfantul ploii. Conform unei credinte populare belgiene, daca ploua de Sfantul Medard, va continua sa ploua 40 de zile.


Aceasta credinta se pastreaza si la noi. E o sarbatoare ungureasca si se stie ca daca ploua azi, ploua 40 de zile Crying or Very sad
Nu e doar o superstitie. E aproape o regula Smile Cam asa se si intampla. Din 40 de zile, abia 2-3 zile (si nu consecutive) sunt insorite, fara macar un strop de ploaie....cel putin pe-aici pe la noi, pe la Cluj.

pitulicea
pitulicea
6
6


Sus In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  Vizitator Joi 13 Iun - 12:00

Inaltarea Domnului

Inaltarea Domnului este praznuita la 40 de zile dupa Inviere, in Joia din saptamana a VI-a, dupa Pasti. Este cunoscuta in popor si sub denumirea de Ispas. In aceasta zi crestinii se saluta cu "Hristos S-a inaltat!" si "Adevarat S-a inaltat!". IPS Bartolomeu Anania afirma ca noi folosim acest salut fie din nestiinta, fie din exces de evlavie, deoarece el nu este atestat de Biserica. Si afirma ca noi sarbatorim Pastile cu asertiunea "Hristos a inviat!", la care ni se raspunde cu confirmarea "Adevarat, a inviat!", pentru ca Invierea nu a avut martori, ea a fost receptata cu indoieli si necredinta. In vreme ce Inaltarea Domnului a avut martori, ea a fost o despartire izvoritoare de lumina, deoarece ucenicii s-au intors in Ierusalim "cu bucurie mare". Din acest motiv in cartile noastre de slujba nu exista o salutare similara cu aceea de la Sfintele Pasti.

Hristos S-a inaltat la cer de pe Muntele Maslinilor, in vazul Apostolilor si a doi ingeri. Ingerii le-au vorbit ucenicilor despre a doua venire a lui Hristos, ca acestia sa nu se lase coplesiti de durerea despartirii.

Din Sfanta Scriptura aflam ca Mantuitorul Si-a ridicat mainile, binecuvantandu-i pe ucenici, iar pe cand ii binecuvanta S-a inaltat la cer (Luca 24, 51), in timp ce un nor L-a facut nevazut pentru ochii lor (F.A. 1,9). Adeseori Dumnezeu le-a vorbit oamenilor din nor, fenomen prin care se manifesta energiile divine, menite sa reveleze prezenta Divinitatii, dar sa o si ascunda.
Anonymous
Vizitator
Vizitator


Sus In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  pitulicea Vin 14 Iun - 9:42

Deci asta am sarbatorit noi ieri Smile   Imi place sa aflu lucrurile astea macar de pe forum, daca la biserica nu ma prea duc si carti sfinte nu citesc.
pitulicea
pitulicea
6
6


Sus In jos

SARBATORILE LA ROMANI - Pagina 6 Empty Re: SARBATORILE LA ROMANI

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Pagina 6 din 13 Înapoi  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Urmatorul

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum